NOVÉ NASTAVENÍ KOMUNIKACE

admin

Vždy jsme byli zvyklí komunikovat hodně napřímo. Díky Covidu se ale mnohé věci rychle změnily. Mnozí jsme se naučili být v kontaktu prostřednictvím počítače, online konferencí nebo videohovorů. Způsob komunikace se výrazně změnil, ale přinesl často i určité rozpory, nedorozumění a pocit, jak může být těžké věci uchopit do svých rukou.

Mnohokráte jsme se střetli, měli jsme odlišné názory.  Teď je tedy prostor tyto věci otevřít, vyříkat si konflikty, vyčistit vzduch a zahladit šrámy. To jsou, které jde jen velmi obtížně vyřešit po mailech či v MS Teams.

Společně se podíváme, co společně i každému z nás v době krize fungovalo i co jsme velmi postrádali. Které věci zachovat a co chceme změnit?

Nastavíme si nový způsob komunikace, který bude fungovat. Je těžké otevírat některá náročná témata, ale na druhou stranu je to do budoucna velmi prospěšné.

Důležitá je v tomto případě role facilitátora, který má důvěru a uřídí diskusi. Facilitátor může náročná témata otevírat mnohem snadněji, než manažer. Je neutrální, má důvěru všech zúčastněných, nemá žádný osobní zájem na hledání nejlepšího řešení. Jeho úkolem je řídit diskusi, hlídat aby nedošlo k osobním konfliktům v komunikaci a dává prostor vyjádřit se každému, kdy potřebuje. Facilitátor má možnost posunout diskusi pozitivním směrem a může tak dovést celý tým k nějakému společnému konsensu a řešení.

Tento kurz povede profesionální lektor komunikace s velkým darem improvizace. Můžeme vám slíbit, že i když budeme pracovat, dění vás bude naplňovat a hodně bavit.